انسان پس از مدتی زندگی در زمین

تاثیر گذارترین عکس های جهان
7 شهریور 87 - 20:50

تاثیر گذارترین عکس های جهان

 

کودکی که طرحی از خانه می‌کشد: اثرات مخرب جنگ جهانی دوم فقط محدود به سال‌های جنگ نشد، گرچه در این سال‌ها میلیون‌ها نفر قربانی شدند، اما اثرات درازمدت این جنگ تا به امروز باقی است. اثرات روحی این جنگ، سال‌ها و دهه‌ها کسانی را که جان سالم به در برده بودند، رنج می‌داد. در این میان، کودکان بیشترین صدمات روحی را متحمل می‌شدند.

در این عکس دختری لهستانی دیده می‌شود. او که همه افراد خانواده خود را در طی جنگ از دست داده است، طرحی نامشخص روی تابلوسیاه می‌کشد، وقتی از او پرسیده شد که چه چیز کشیده است، پاسخش این بود: خانه!

Tinypic

۲- فرار شومن: در ۱۵ آگوست سال ۱۹۶۱، سرباز ۱۹ ساله‌ای به نام «کنراد شومن»، در قسمت شرقی برلین، مشغول پاسداری از دیوار برلینی که در آن زمان و مکان، فقط یک سیم خاردار بود. اما در سومین روز خدمت، وقتی مردمی که در سمت غربی بودند، او را تشویق به آمدن به سوی دیگر کردند، او ناگهان و با سرعت از روی سیم‌های خاردار پرید و وارد قسمت غربی شد. عکاسی به نام «پیتر لیبینگ» این صحنه را ثبت کرد و آن را مبدل به یکی از عکس‌ها شاخص دوره جنگ سرد کرد.

Tinypic

۳- آخرین یهودی:این عکس از آلبوم شخصی یک سرباز آلمانی به دست آمده است، در پشت این عکس نوشته شده بود : آخرین یهودی Vinnitsa (جایی در اوکراین).
در این عکس مردی یهودی زانوزده در لبه یک گور دست جمعی دیده می‌شود. در سال ۱۹۴۱، ۲۸ هزار یهودی در Vinnitsa و مناطق اطراف آن کشته شدند.

Tinypic

۴- کواشیورکور: در سال ۱۹۶۷ منطقه بیافرا، در شرق نیجریه اعلام استقلال کرد، متعاقب این قضیه، سه سال جنگ داخلی بین نیجریه و ساکنان یبافرا رخ داد که در طی آن یک میلیون نفر کشته شدند. این عکس به وسیله شخصی به نام «دان مک‌کیلان» گرفته شده است و کودکانی را نشان می‌دهد که در اثر کمبود پروتئین دچار بیماری‌ای به نام کواشیورکور kwashiorkor شده‌اند:

Tinypic

۵- کشته شدن پسر ۱۲ ساله فلسطینی در نواز غزه:۳۰ سپتامبر سال ۲۰۰۰، محمد جمال الدوره در حالی که پدرش سعی می‌کرد با بدن خود از او محافظت کند توسط نیروهای مسلح اسرائیلی، کشته شد. شبکه تلویزیونی France 2، با انتشار فیلم این صحنه، دنیا را تحت‌تأثیر قرار داد:

Tinypic
Tinypic

 

اشتباه فرشتگان

اشتباه فرشتگان

درویشی به اشتباه فرشتگان به جهنمفرستاده می شود .پس از اندک زمانی داد شیطان در می آید و رو به فرشتگان میکند و می گوید : جاسوس می فرستید به جهنم!؟

از روزی که این ادم به جهنم آمدهمداوم در جهنم در گفتگو و بحث است و جهنمیان را هدایت می کند و

حال سخندرویشی که به جهنم رفته بود این چنین است:

 با چنان عشقی زندگی کن که حتی بنا بهتصادف اگر به جهنم افتادی خود شیطان تو را به بهشت بازگرداند.